21 november, 2012

Varför?

Varför jag sökte till kursen
I detta inlägg tänkte jag berätta varför jag valde att plugga och hur jag kom in på just denna kurs.

   Mina drömmar har alltid varit att antingen jobba med människor eller sitta på ett eget kontor och hålla på med siffror. Eller rättare sagt, att känna sig lite viktig. Jag vet, det är väldigt olika arbeten och det är just därför det är så svårt att välja.
 Tankarna kring allt for runt i huvudet ett bra tag tills min vän berättade att hon har sökt in till en kurs som hette Ekonomiassistent. Självklart tyckte jag att detta lät väldigt intressant så jag surfade runt på internet och kollade lite på vad man kan bli om man läser till det. Det var då jag kände, för första gången i livet att det är detta jag ska göra.
 Den 15 april 2012 tog jag det störta steget jag någonsin har gjort, jag sökte in på skolan. Jag var livrädd, livrädd för att göra något annat men samtidigt så rädd ifall jag skulle bli nekad att komma in. Men in kom jag och jag är så glad att jag tog detta steget. Min dröm har verkligen gått i uppfyllelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar