21 november, 2012

Distans

Plugga distans
Jag valde att plugga distans för att kunna kombinera mitt arbete med studierna. Jag visste inte om jag hade disciplinen för det, men jag ville i allafall ge det en chans.
   Jag kan säga nu att det funkar väldigt bra för mig, jag trivs att sitta hemma och jobba i min egen takt, studera vilken tid på dygnet jag vill, men också vilka dagar man vill. Man får dock inte glömma att det faktiskt är som ett heltidsjobb, att studera 100 % som jag gör.
Mitt mål har varit från första stund är att plugga minst 6 timmar om dagen.



       Ett bra tips som man kan göra om man inte har den disciplinen är att skriva ett schema. I schemat skriver du upp när du ska gå upp, träna, plugga och vilka tider du ska äta och sådant man ska hinna med på dagen. Av någon anledning så följer man scheman, så jag har lärt mig att antingen skriva i almanackan eller gör upp ett eget schema på ett papper och ha det nära dig hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar