21 november, 2012

Vad har jag lärt mig?


Vad jag har lärt mig/nytta av mina kunskaper

Sedan jag började med denna kurs så har jag läst Administration 1 och Företagsekonomi 1. Dessa kurser var väldigt roliga och jag kände igen mig i mycket av vad som förekom i studieböckerna. Det jag var helt ny på var marknadsföringen, att lära sig hur man räknar ut Debet och Kredit, hur man skriver en offert eller något liknande.  Både lärorikt och spännande.

  Just nu läser jag Programhantering och Affärsjuridik och det är verkligen två helt olika kurser. Programhanteringen är väldigt enkel, mycket av uppgifterna kunde jag redan eftersom jag har en bra datavana. Affärsjuridiken däremot, det jag har läst fram tills nu har varit helt främmande för mig. Jag tycker det är väldigt roligt att få lära mig nya saker, och lagar är ju så intressant. Det jag kommer att ha mest nytta av i framtiden, än så länge, är nog det jag har läst i Företagsekonomi och lite grann i Administration. Jag säger inte att jag inte kommer att ha nytta av dem andra, men väldigt mycket kan jag, speciellt i Programhanteringen och när det gäller lagar och sådant så har man ju böcker till det. Eftersom jag ska jobba med löner eller liknande så måste jag ju kunna skriva t.ex. en marknadsföring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar