02 januari, 2013

Mitt katt försvann

I söndags släppte jag ut vår katt Sessan men hon kom aldrig tillbaka, inte heller dagen efter inte dagen efter det. Igår när vi skulle sätta ut lappar om att Sessan var borta så letade vi i källarutrymmen samtidigt och när vi kom till en källare låg hon där, ihopkrupen i ett hörn. Hon rörde sig inte ur fläcken, så jag började storlipa eftersom första tanken var att hon inte var vid liv. Jag vet att jag tänkte "Varför letade vi inte här tidigare, hon har svält till döds". Men samtidig som jag tänkte dom tankarna gick Andreas fram till Sessan och då började hon morra/mjaua och då började jag gråta ännu mer för att jag inser att hon fortfarande lever.

Dessa 3 dygn har nog faktiskt varit en av mina värsta dagar i mitt liv. Men nu, äntligen, är min katt hemma igen och allt är precis som vanligt.

Tänk hur djur kan påverka ens liv så jäkla mycket.. =/

2 kommentarer:

  1. Åh men vad skönt att ni hittade henne! :) Mys lite extra med Sessan nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är hur skönt som helst anna :D

      Radera